Friday, December 23, 2011

Love Letter from Me to You

Assalamualaikum and greetings :)

Dear Allah,

Ya Allah Ya Ghaffur, ampunkanlah dosa-dosaku, aku tau aku banyak buat dosa kat kau. Banyak tak ikut cakap parents, banyak mengumpat, banyak buruk sangka, dan banyak sangat lahh. Aku tahu kau pernah kurniakan aku petunjuk once. But, aku gagal jaganya dengan baik. Kau pernah bagi aku petunjuk itu, di mana kau bawa aku tukarkan aku daripada seorang yang jahiliyah tentang auratnya (freehair) kepada seorang yang faham apa itu muslimah. Kau juga pernah bagi aku merasa nikmat cinta dari-Mu. Pada waktu itu, aku hanya dengar lagu-lagu Maher Zain, Sami Yusuf and nasyid nasyid English. Dan pada waktu itu, aku cuba untuk lupa segala cinta yang karut. (syair la hape, ntah pape je) Aku cuma ingat Kau. Tapi seriously, best gila time tu. Aku rasa tengan gilaa time tu. It's the best Ramadan I've ever had. Ramai yang tegur aku dah start jadi alim kononnya, aku mampu tersenyum. Aku tak peduli apa orang nak cakap, janji waktu tu aku bahagia.

Tapi, nikmat itu tak panjang. Aku tak reti jaga benda tu. Aku berbalik semula kepada diri yang asal. Walaubagaimana pun, the hijab is still on my head. Alhamdulillah. Cuma aku start balik dengar dengar lagu yang menghentak kepala, tak jaga sangat pergaulan, aku lupakan kau, dan yang paling besar sekali, aku terima seorang lelaki dalam hidup aku. (Inche K) Ye, memang niat aku hanya nak kawan pada mulanya. Tapi siapa sangka aku boleh suka dia and sayang dia gila-gila macam tu.


Mungkin salah aku bertindak macam tu. Sekarang dia buat aku macam ni. Aku kecewa gilaa. Dia buat aku macam ni, aku rasa aku dah takde siapa-siapa lagi. Aku hanya ada Kau. Aku tahu aku memang tak layak nak pergi balik kat Kau, tapi baru sekarang aku rasa semuanya. Statement cinta abadi itu hanya kepada-Mu aku buat tak endah sebab aku terlalu mabuk cinta dengan Inche K. Baru sekarang aku sedar. Aku minta maaf sangat-sangat. Mungkin apa yang aku rasa ni, sama dengan apa yang Kau rasa bila kau tahu aku suka Inche K. Aku minta maaf sangat-sangat. Aku tahu Kau baik. Kau takkan buat apa yang Inche K dah buat kat aku. 


Kalau benar Inche K tak bersalah, berilah aku petunjuk. Jika benar Inche K telah menganiaya aku, ampunkanlah dia dan kuatkanlah hati aku untuk maafkan dia. 
Jika benar Inche K jodoh aku, sabarkan aku, peliharalah hati aku daripada terus sayang dia buat masa sekarang. Jika dia bukan jodoh aku, kuatkan lah juga hatiku untuk lupakan dia. You're my only hope. Amiin. :)



Dah habis nangis-nangis dah, apa kata kita cheer up. Lap air mata dulu. Premier pleasee.. :') Ehh. Jangan lupa tutup lagu blog dulu before dengar lagu ni.




Dapat semangat kot dengar lagu ni. haha. :D

Thanks jugak to all my babes; Wani Halim, Fais Nurnajwa, Fatin Syazwani and Fatihah Arul Hisham yang selalu menyokong saya dan tak biarkan saya sorang sorang. Sayang gila gila mereka semua. :')

No comments: