Tuesday, January 7, 2014

The Right Eyes To See

Assalamualaikum and greetings everyone! :)

First of all, Happy New Year!!!!! *pom pom pom* Ya ampun nak dekat setahun jugak lah tak update blog ni. How was I doing all this time? It was all great. 2013 is a year full of happiness, challenges yet full of strength. Kenapa lama tak update blog? Satu, takde idea. Dua, kalau ada pun, tak sempat nak tulis then lupa. Tiga, takde masa. Empat, MALAS! Kepada peminat yg sering tertunggu-tunggu blog post saya ni, am so sorry sebab selalu cakap nak update tapi yang hado je lah kan. And I was hoping that you guys sihat-sihat and happy belaka :)

Well that's for intro. So, what am I going to talk now? Mestilah azam 2014! Woooo no way! Dah serik okay berazam azam ni. Wait, let me check out azam 2013 saya yg kelakar dan tak tercapai tu. Ohh wait! That blog post pasal azam tu yg 2012 punya hahaha fuhh selamat! Hahaha. See, how time flies so fast that I can even forget about it. Basically, the worst thing about 2014 is yehh yehh yehh I'm 20! *peace*

A scenario to be shared;

Miss Q has a reunion with her high school friends at one of her friend's house. She was so excited to be there. She gets ready with her colourful clothes, lots of mix-and-matches happen and ohh tak lupa style tudung apa yg dia nak pakai. Shawl or bawal, semuanya menawan. Well, it's not that she's a fashionable and trendy person but yeahh she thinks she has to impress others as well. Lama tak jumpa kan? Mesti kena molek molek jumpa kawan lama.

:-)

As she reached there, many of her friends dah berkumpul. Lots of hugs happen here. Haha.

Minah: Tipah, cantiknya kau!!!
Tipah: Kau pun cantik sangat aaaa rindunya lama tak jumpa!!!!
Bedah: Wooooo Mamat hensem gila dah sekarang tengok tu. Rambut acah Justin Bieber.
Ali: Dia kan satu-satunya Justin Bieber kelas kita. Mestilah gitu!
Joyah: Cantiknya baju. Ni beli online kat muslimahfashionista tu ehh?
Senah: A'ah baju dia jual semua cantik!!
and Miss Q comes...
Tipah: Qilaaaaaaaaa *hugs* lama tak jumpa kau
Bedah: Aah. Tak berubah, masih tak tinggi macam dulu
Miss Q: ????!!!!! emmmm k (itu je?)

When I start to reminisce the schooldays ohh and kawan-kawan lama, yes I do agree with a phrase that "people change". Saya tak kisah okay people nak change ke apa ke as long as they're still my friends, I'll treat them as my friends. But that sad moment comes kan when kau tengok kawan-kawan kau yg lain yg sekadar budak hingusan time sekolah dulu boleh turns out to be like prettiest lady on Earth (k over!) But yeah, that's my point. Sedih kan?

dress muslimah 2013
Photo taken from: afranko.com

Sedih betul sedih.Bila tengok orang lain, macam woww that girl has turned out into a lady. Semua pandai bergaya, pandai mix-and-match, dah pandai pakai make-ups, pakai high heels or at least wages, boleh ajak bersembang pasal baju yg cantik, dress yg colourful, shawl yg senang bentuk lah, skirt yang kembang-kembang, expensive perfume yg wangi mampus, handbag yg style urghhh enough said!

dress muslimah 2013
Photo taken from: afranko.com 

Bila fikir balik terasa macam diri ni noob gila and tak stylish and ugly and dont have good taste on fashion geez rasa taknak hidup jadi perempuan. *tergolek atas lantai*

And so, one day, I start to selongkar my wardrobe and guess what..... krikk krikkk bosannya tengok almari sendiri. After feel disappointed tengok almari sendiri, then I sat in front of my mirror. Hemmm lagi lah krikk krikk feel bad dengan rupa sendiri. Tak cantik macam orang lain. Dah lah pendek, nak pakai dress tak boleh, nak pakai wages or high heels, orang cakap try too hard nak tinggi. Ughhhh tak bestnya jadi Aqilah Rosli. *terlantar di atas lantai*

Just Girly Things

Then I said to myself, takpe lah what if, kita try lah pakai baju colourful, dress kembang, palazo, wages, shawl pelik pelik ke haa. So I'll try. It was amazing mula-mula. Yes, mula-mula. Why mula-mula? Haaa tak sampai sebulan pun I get attached with those baju yg pelik pelik tu, then I start to wear the same clothes over and over again iaitu kemeja, simple blouse, jeans, tudung bawal. That's it! Sebab apa tak teruskan? Sebab I think those weird clothes don't suit me well. Sekali sekala pakai boleh lah, tapi kalau nak jadikan daily fashion and outfits to wear, ish serabut lah. 

Ohh I remember about one of my housemates. Dia suka pakai baju yg dull. If I've said that I have a bad taste in fashion, well guess I'm wrong sebab dia punya taste in fashion lagi lah fashion disaster! Mix-and-match dia lagi fail! Jenis baju yg dia suka pun jubah jubah, jubah cotton and baju muslimah lah gitu. Kadang-kadang kitorang yg lain ni suruh lah dia pakai baju yg ceria sikit, but she's never has the courage to wear them. I start to wonder why. Ting ting jawapannya mestilah dia just pakai apa yg selesa and outfits which show her own personality. 



Haha I took out my phone and saw some pictures of us. Ohh and other pictures of me too!! Excuse me, bukan selfie okay! Hahaha and yeah at one point bila tengok gambar sendiri, rasa hmm it's not that bad. Takde lah hodoh sangat. At least, it looks normal. Why did I have to compare my appearance with anyone else? Rupa aku ni lain. Rupa orang lain tu sangat lain. We can't compare things yang sememangnya lain kan? It's a bias. It's like you're comparing lotion and toothpaste. Both have their own function, mana boleh compare between them!!

CrashLanding207

So, why bother being depressed to see orang lain lagi cantik dari kita or what. Di mata kita, maybe orang tu cantik, but di mata orang lain, maybe orang tu biasa je. And who knows you're still beautiful in the eye of someone? Tak perlu nak sedih, tak perlu nak try to hard to be someone who you're not. You have to look in the mirror, see your beautiful face, smile and proud of it! 



Hai, I am Nur Fathin Atiqah. I have a pair of beautiful eyes, 
and lips which I can consider it as 'sexy lips'.
 I'm proud of them and I love myself.


Hi, my name is Fais Nurnajwa Munawwarrah (penat taip). 
I have a pair of pretty sepet eyes. I really love and proud to have it.


Hi, I am Nurul Fatihah. I have a pair of pretty eyes, fair skin. Ohh even I'm petite in size, I'm proud of it because it may give some advantages for me. I would prefer simple and nice outfits yet looks feminine.


Hi, I'm the owner of this blog. Well, I have such cute eyes (even some says mata kuyu/mata steam haha), it enlightens my smile. I have a pair of pau-like cheeks and a pretty smile. Being short as pony is not a problem at all, it makes me cute and sweet as candy. #HarusPujiLebihLagiSebabIniBlogAku #JangeDeki

Well, that's all from me. 3 hari kot masa nak siapkan benda alah ni. Dah tak power dah otak and jari ni. So long guys! Take care!

You're beautiful~~
you're beautiful, it's true~~

Everyone was born to be beautiful,
It's just take the right eyes to see,
BUT the best eyes to see it,
Is yours.

Love,
Aqilah Rosli

No comments: